Logo nedir? Kelime demeı olarak nesep huzurlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz demeının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çalışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde faaliyet gösteren alışverişletmelerin çoklukla logoları dalü simgeleme değer. Fakat ansızın bir tomar dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çalışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, zahmetsiz anlaşılır, yazıırlanması zahmetsiz, olası olduğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine amelî olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerırabıta icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.